11.11.07

Visul cu garoafe

Timpul ploios şi neaşteptata criză de "hărnicie gospodărească" mi-au rărit cugetările pe blog (nu şi în afara lui, însă).
O zi cu: spumă de detergent, febră musculară, murdalâc* pe străzile "micii Veneţii", ţopăit din piatră-n piatră, un film rusesc prost la cinematecă (funny though! Fata fără zestre, vi-l recomand dacă vreţi să vă râdeţi) şi 10 minute de piesă proastă la Naţional - Nora de Ibsen în regia lui Thomas Ostermeier - zgomotoasă şi "ultracontemporană". Ca y est!
Acum, înainte să mă retrag în iatac, visul cu garoafe!
Mi-l amintesc fragmentar. Un episod se petrecea într-o bucătărie ideală unde mama spăla podeaua cu un mop, iar eu îi reproşam că foloseşte prea mult detergent şi strică culoarea gresiei. Urma un cadru apropiat cu bucăţile de gresie, mici cum îmi plac mie (aprox. 10x10 cm), o parte albastre şi o parte negre (?), f spălăcite de la spălare. Totuşi am fost de acord cu mama că arată chiar mai bine aşa.
Cealată scenă era în mijlocul mării. Apă cât vedeam cu ochii. Eu (mare fiind) şi mama (mult mai tânără, cum n-am văzut-o decât prin poze) într-o barcă sau două, nu-mi amintesc precis. Parcă la un moment dat eu chiar înotam pe lângă barcă... În orice caz, misiunea noastră era să transportam flori de pe mal în mijlocul apelor, cine ştie de ce.. Barca mamei era plină cu garoafe! Un maldăr imens de flori de toate culorile!** În scena următoare eu mă bălăceam şi o "stropeam" pe mama cu nişte margarete în miniatură, iar mama râdea de zor.
Teribil de plăcut visul ăsta, unul dintre cele mai faine şi mai colorate din ultimii ani. (În caz că nu v-aţi dat seama, visele, de noapte sau zi, sunt activitatea mea preferată!) Şi e foarte ciudat momentul, pentru că de vreo două luni nu-s în cele mai bune relaţii cu genitorii. Sau poate tocmai ăsta fu resortul...
Aş fi vrut să-mi însoţesc post-ul cu nişte melodii descoperite azi, când sortam haine şi pantofi. Site-ul ăsta e instrumentul ideal ptr asemenea momente. Ptr mine e ideal oricând, la cât de des simt nevoia de schimbare, în Winamp şi-n alte puncte esenţiale. Când mă fac mare şi bogată o să-mi fac un cont hi-fi la ei! Şi o să "stârpesc batacul de pe uliţe"!*
Până una-alta, this is the best I can do:

Bobbie Gentry - Mississippi Delta (asta-i melodia pe care am cântat-o toată ziua - perfectă ptr ridicat moralul!)
Tocmai am aprofundat cercetarea. Mă mir că abia acum dau de ea, că tare fain mai cântă tanti asta!



Şi un clip la fel de colorat ca visul meu.



Încă o melodie calină. Mmm!



Din câte-mi dau seama, duetul ei cu Bobby Darin a fost una din "muzele" ptr cuplul Mitch & Mickey din A Mighty Wind, mai cu seamă ptr scena finală a concertului. Dar nu e la fel de fain ca Bobbie singurică, aşa că nu-l voi posta.
Iar acum... somn de voie! Şi vise colorate!

*Mai nou am devenit culegătoare de cuvinte prin Arhivele Naţionale, care-s pline de bunătăţi!
**Garoafele sunt florile preferate ale mamei. (Şi mie îmi plac şi nu înţeleg de ce au decăzut atâta în gusturile masei. Să fie fiindcă-s ieftine, nevoluminoase şi nu vin cu hârtie creponată portocalie?!) Una dintre fotografiile cele mai frumoase cu mama, pe care o s-o scanez poate într-o zi cu soare, e de la cununia ei civilă (cu tata). Mama e toată un zâmbet, are părul încă buclat şi un palton de piele, cambrat pe talie (paltonul însă arată mai bine alb-negru decât în realitate - e un negru puţin prea verzui ptr gustul meu). Toată jumătatea de jos a pozei e ocupată de bucheţoiul de garoafe pe care mama se chinuie să-l cuprindă...

5 comentarii:

Anonim spunea...

Mademoiselle, j'en suis tres fiere! Fiere, fiere... da'... nici cu statuetele de jad nu era mai prejos... Cum ar putea ramane o intalnire onirica atat de interesanta la nivel de replica intr-o ne(re)citita arhiva de messenger? Mai ales ca mi-s protagonista... A se bloga de urgenta, altminteri... :P

Maria Spatena spunea...

"Corneluş... scumpule, adorabile.." că mare dreptate ai! O să iau măsuri îndată ce găsesc discuţia în arhivele mesagerului. Sper doar că nu-i prin alt computator..
Fiţi binevenită, tovarăşa Hirina, în grupul comentatorilor de Bleug. (Cum vă simţiţi în noua postură? :D)

irina spunea...

Când mai vrei să faci experimente muzicale încearcă şi www.radioparadise.com Eu am dat de lucruri tare drăguţe pe acolo.

Garoafele cred ca au decazut - cum spui tu - din cauză că îs alternativa cea mai rapidă şi simplă, şi pentru că lumea le ia de-obicei la ocazii unde se simt obligaţi să ia flori - cel mai elocvent exemplu e începutul/sfârşitul de an şcolar. Mie îmi plac foarte mult cele marunte rozalii sau lila care cresc în tufe. Superbe flori.

Diana Adela Martin spunea...

wow ai reusit sa pleci dupa 10 minute de Nora :) pentru mine au fost 2 ore grele: inconjurata de prea multi oameni, am ramas pana final.

Maria Spatena spunea...

Sauve qui peut! Avantajul omului nepunctual :D! Ajunge ultimul, dar poate să plece când doreşte sufleţelul lui. Iar sufleţelul meu se dădea cu capul de cutia toracică/craniană!